tirsdag 3. mai 2011

Brud


Oppgaven: 
Du planlegger og lager et brudesmykke med utgangspunkt i utstilte materialer.
Du velger andre tekniske hjelpemidler du ønsker å bruke (ulike vikletråd, myrtetråd, peler, ullgarn……)
Kanskje du vil lage en spennende konstruksjon/element å bruke. Du kan prøve ut noen av teknikkene du har lært i løpet av skoleåret

kompetansemål:
- planleggje, gjennomføre og vurdere eige grunnleggjande arbeid med ulike råvare
eksperimentere med levande materiale og stilar, uttrykk, teknikkar og reiskapar.

Individuelt læremål: 
jeg vil lære og lage brudesmykke på en anderledes måte av bare en dråpebukett .





Ideutvikling:
I begynnelsen klarte jeg ikke helt og bestemme meg hva jeg skulle lage. Det sto mellom hode krans og moffa.
Jeg valgte å lage en hodekrans, jeg hadde ulike ider hvordan den skulle se ut. Jeg kom frem til en skisse jeg ville lage.
Mens jeg arbeidet med hode kransen, oppgaget jeg andre ider som også kunne være fint. Derfor ble ikke produktet akkurat slik jeg hadde tenkt i første om gang.


Utstyr til oppgave! 
- kniv
- stål tråd
- vikletråd
- buljong trå
- roser
-brueslør
- bjørnegress 


Jeg har valgt å lage hode krans. Der jeg begynte med og bøye en ståltråd til en sirkel, slik jeg kunne legge mose på.  Etter å ha snurt et lag med mose på, snurte jeg et til, får og få den en da tykkere 

Jeg har valgt å lage hode krans. Der jeg begynte med og bøye en ståltråd til en sirkel, slik jeg kunne legge mose på.  Etter å ha snurt et lag med mose på, snurte jeg et til, får og få den en da tykkere
jeg snurret på roser, roseblad, brudeslør sammen med bujong trå. Da hele kransen var dekket slikk jeg hadde tenkt, så den fortsatt litt enkel ut og det manglet enda noe. Jeg surret små bunter med brudeslør i en buljong trå. jeg tok det rundt kransen, men så enda enkelt ut. Til slutt tok jeg bjørnegras. Da fikk jeg endelig den runde formen jeg hadde lyst på, jeg har fått, med mørk og lyse fager.








1 kommentar: