fredag 27. mai 2011

Valgfritt produkt!

Denne uken fikk vi velge selv hva vi ville lage til sluttvurderingen. Vi kunne bruke de materialene vi ville og blomstene som var kjøpt inn.
Jeg valgte å bruke en litt annerledes teknikk, en på en vanlig bukett.


Kompetansemål: Planlegg, gjennomføring og vurdere egne arbeid.
Individuelle mål: Bruke en annerledes teknikk.

Form: Dekorativ med formalt preg.

Her er to av skissene jeg har valgt å ta med, jeg har tenkt å bruke samme teknikk på begge bukettene.


- En hjerteform
- En Rund form. 









- Jeg startet med og lage underlaget, da brukte jeg reagensglass får og få runde små former som jeg tvinnet sammen slik det ble litt tykt og stort.
 .
 










- Får at nellikene ikke skulle falle ut av underlaget, tok jeg en ståltråd gjennom og festet den fast i underlaget. 









- Jeg satte nellikene i underlaget.















- Får at formen skulle bli bedre markert brukte jeg bjørnegress rund. Da fikk jeg dratt grønn fargen opp til blomstene og samtidig skjule litt av underlaget.
 









- Pruduktet.













-Begrunn av stilkene var så lange, valgte jeg å brukte to bindebunkter. Der jeg dekket det med steelgress










Egenvurdering: 
Selv syntes jeg produktet ble bra! Selvfølgelig kunne jeg gjort noen forandringer på den. men da jeg begynte på oppgaven var jeg redd jeg ikke om til å få det til, begrunn av jeg ikke har brukt den teknikken før. Jeg klarte å gjennomføre det jeg hadde planlagt så jeg er fornøyd! Jeg kom fort i gang med det jeg skulle, så jeg hadde ganske god tid på meg.





1 kommentar: