tirsdag 11. januar 2011

ptf uke 49

PTF!


Underlag.
Utstyr:
- Grønt matrialer.
- 2 hvite neliker
-
 Kniv
Oasis
En krukke.

Får og lage underlaget, brukte jeg det grønne jeg fant i butikken. som salal blader, sikle furu og squerosa da begynte jeg og sette inn salal bladene under får og dekke det underste av oasen, og squerosa Får og dekke toppen av oasisen. Jeg satt inn litt silkefuru også får og få litt forskjellig.








Etter underlaget var ferdig satte jeg inn to nelliker ved siden av hverandre. Deretter satte jeg inn en grønn piggete ball som var stiftet. Med de tre materialene dekket jeg nesten hele oasisen. Men får og tekke hele satte jeg inn en lilla orkidé
Får å pynte dekorasjonen litt ekstra satte jeg inn litt tilansia og ett lilla bånd som passet til orkideen.











Hjerte dekorasjon

Utstyr.
Grønn ting..
2 julestjerner
Mose
Kongler
Rødkule
jord
Hjertekrokke.

Får å lage denne dekorasjonen begynte jeg med å legge jord i bunden av hjerte. Får å dekke den ene halvsidne satte jeg inn en …. På den andre siden satte jeg inn to røde julestjerner, får og dekke jorden som de sto i plasserte jeg mose rund. Til slutt satte jeg inn litt lange kongler og en rød ball litt under bladene slik den ikke skulle ta all oppmerksomheten.


Legg til bildetekst





























Utstyr.
En lang stor vase.
Rød tråd.
Greiner
Amaryllis
Jord
Kongler
Gulkuler
Mose

Får å lage denne dekorasjonen startet jeg med og dekorere vasen med en rødt garn. Jeg tok jord oppi vasen som Amaryllisen skulle stå i, så satte jeg amaryllisen mitt oppi vasen. Får å dekke jorden på toppen tok jeg litt mose rund. Jeg satte også tre kongler på langs, jeg satte noen røde greiner på samme måte som konglene. Helt til slutt la jeg noen gullkuler oppi får å få litt andre farger.

Disse dekorasjonene ble brukt til bestilling.


































Dekrasjon

Utstyr.
Potte.
Jord.
ALOE VERA/kaktus
Julestjerne
Mose
Kongler
Glitter
Tilansia

Her startet jeg også med og legge jord først i potten. jeg brukte noen planter som jeg ikke helt sikker på hva heter men tror det er lignene ALOE VERA/kaktus plante. Som jeg satte i hver sin side av potten. i midten satte jeg inn en julestjerne, selv om jeg hadde satt inn tre potteplanter viste fortsatt jorden. Så derfor dekket jeg den med litt mose. Dekrasjonen så litt kjedelig ut  slik som den var, derfor satte jeg inn noen kongler rund om kring får å friske den opp. Jeg avsluttet med litt tilansi og glitter får å la den se dyr ut.


















Utstyr:
en vase.
rødt garn
julestjerne
kongler
jord
røde kuler.

Her brukte jeg litt av samme teknikk som jeg brukte på Oppen får. Jeg starte med og ta rødt garn rund vasen får å få litt farge der også. Jeg helt jord oppi vasen får julestjernen skulle få jord. Jeg satte julestjerne ikke i midten av vasen med helt inntil siden. Rund julestjernen satte jeg kongler rund får og dekke resten. Til slutt satte jeg noen røde kule oppå konglene får og få fargen videre.




















Fruktkurv.

Det var en som hadde bestilt en frukt kurv. Jeg ble send i butikken får å kjøpe noe frukt å sjokolade. Denne oppgaven var litt uten om det vanlige. Men syntes deg var gøy, får jeg aldri hadde laget noe fruktkurv før. dessverre var det noe feil, så denne ble ikke sendt .

           






Svibler i båtpotte.

potte
jord
svibler
mose
tilansi
Svart glitterstor.

Jeg starte med og ta av litt jord av sviblene slik de skulle få plass i potten. jeg satte 3 svibler på rekke og dekket med litt jord og mose. Til slutt snurret jeg litt tilansi rundt sviblene og det samme gjorde jeg med den svarte glitter snoren. 





















Uke to ble det laget veldig mye av det samme, begrunn av at det var så mange kunder siden det var rett før jul 

1 kommentar:

  1. Så mange og flotte arbeider du har laget. Du er kjempeflink:))) Mange fine bilder

    SvarSlett