søndag 13. februar 2011

PTF 8 feb


Jeg startet dagen som vanlig med og snitte noen blomster, jeg syntes det er veldig bra og starte dagen med og snitte blomster. Da lærer jeg også noen navn og hvordan de skal behandles. Som oftest er det også de blomstene jeg bruker i løp av dagen.















I dag var jeg så heldig som skulle få lage en krans. Dette ble en veldig dekorativ krans, det er brukt mange forskjellige blomster. og mørk lys kontrast.

Får og lage kransen, starte jeg som alltid med og våte oasisen. Jeg begynte og dekke oasisen med sypress. Sypressen skulle legges i solens retning.
Da hele oasisen var dekket med sypress kunne jeg sette inn blomster. Jeg brukte både snitt blomster og potteplanter. Jeg startet med å bruke de største blomstene, får å fulle ut og så brukte jeg de litt mindre blomstene slik som brude slør osv får å dekke der det føltes litt ”tomt”.













Jeg laget også 3 like dekorasjoner.
Jeg begynte med å legge underlaget på alle tre, får og ha klart underlaget.
Jeg skulle igjen lage en dekorativ dekorasjon. Her har jeg brukt lyse farger.

Da jeg skulle sette i blomstene begynte jeg på toppen og jobbet meg utover. Da begynte jeg med rosene, og jobbet med over siden der jeg satt inn wanda orkide. Sidne orkideene og rosene var nesten samme farge, ville jeg friske den opp litt med noen sterkere farger. Da brukte jeg rosa garbra og en lilla nellik jeg satte også inn noen lilla voxblomst. Til slutt avsluttet jeg med bjørnegress snurret rundt.


1 kommentar: